لیست اختراعات وحيد عرب ملكي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1394/07/06
مالک/مالکان: دانشگاه تبريز
تاریخ ثبت: 1394/07/06
خلاصه اختراع:

يكي از روش‌هاي اندازه¬گيري ميزان دانه¬هاي تلف شده در كمباين استفاده از دستگاه پايش تلفات دانه است. در اين دستگاه معمولاً از حسگرهاي پيزوالكتريك كه حساسيت بالايي دارند استفاده مي‌شود. هنگام برداشت محصول لرزش‌هاي كمباين مانع از عملكرد صحيح و مطمئن اين حسگرها مي‌گردد. به منظور كاهش اثر تداخلي لرزش‌هاي كمباين بر عملكرد حسگرها لازم است از انتقال اين لرزش‌ها به دستگاه پايش تلفات دانه جلوگيري شود؛ لذا استفاده از جاذب‌هاي ارتعاشي قبل از نصب دستگاه روي كمباين ضروري خواهد بود. براي ساخت جاذب ارتعاشي مراحل زير انجام گرفت: 1. طراحي جاذب ارتعاشي 2. استخراج معادلات ديفرانسيل حاكم بر رفتار ارتعاشي جاذب 3. با مد نظر قرار دادن تحريك خارجي هارمونيك، تابع پاسخ فركانسي سيستم استخراج شد. 4. ساخت دستگاه 5. با استفاده از آزمون‌هاي تجربي عملكرد جاذب ارتعاشي طراحي شده به اثبات رسيد. نتايج نشان داد كه جاذب ارتعاشي طراحي شده كارايي بسيار بالايي داشته و موجب كاهش 99% ميزان شتاب منتقل شده از كمباين به حسگر مي‌شود. 6. دستگاه ساخته شده در شرايط واقعي روي كمباين در مزرعه نصب گرديد و عملكرد آن كاملا به اثبات رسيد. زمينه فني اختراع مهندسي ماشين‌هاي كشاورزي، مهندسي مكانيك

تاریخ اظهارنامه: 1395/12/16
تاریخ ثبت: 1396/05/18
خلاصه اختراع:

با توجه به تردد ماشين‌هاي سنگين در جاده‌ها و نقش چشم‌گير آنها در تصادفات و كشته شدن بسياري از هموطنان كه احتمال آن براي همه وجود دارد، شاهد تلفات ناگوار بوده كه در اكثر موارد تصادفات سواري‌ها از قسمت عقب ماشين‌‌هاي سنگين منجر به مرگ مي‌شود. طبق آمار راهور بالاي 85% اين تصادفات منجر به مرگ سرنشينان سواري مي‌شود و در 15% ديگر شدت تصادف به قدري زياد است كه صدمات جبران‌ناپذيري را وارد مي‌سازد. اين مشكل به خاطر ارتفاع بالاي شاسي ماشين‌هاي سنگين و همچنين غير استاندارد و بسيار ناكار آمد بودن سپر عقب آنها از نظر طراحي و ايمني مي‌باشد. با توجه به پايين بودن شاسي سواري و نبود مانع مناسب در عقب تريلي‌ها، خودروهاي سواري در سرعت‌هاي بالا با ترمز گرفتن در هنگام برخورد به تريلي، به زير تريلي رفته و خسارات جاني و مالي فاجعه‌باري به وقوع مي‌پيوندد. همچنين ضعيف بودن سازه سواري نسبت به اين ماشين‌ها، باعث مچاله شدن خودرو سواري در اين برخورد‌ها مي‌شود و خسارت‌‌‌هاي زيادي در بر دارد. مشكل ديگر در طراحي سپر ماشين‌هاي سنگين است كه به دليل تردد آنها در مناطق كوهستاني امكان پايين آوردن سپر‌ها وجود ندارد. از اين رو به منظور رفع نقايص سپر ماشين‌هاي سنگين و كاهش صدمات وارده به خودروهاي سواري در هنگام تصادفات بالاخص سرنشينان آن، به ارائه طرح سپر متحرك جهت جلو‌گيري از زير رفتن سواري در هنگام تصادف و همچنين كاهش چشمگيري در خسارت جاني و مالي در لحظه برخورد، پرداخته شده است.

موارد یافت شده: 2